O inspecție pe șantierul drumului expres DEx 12 Craiova-Pitești arată un progres însemnat al lucrărilor.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susține că lotul 3 din șoseaua cu profil de autostradă va fi inaugurat în 2023, înainte de termenul contractual care prevede finalizarea în 2024.
Oficialul a prezentat o situație a lucrărilor pe lotul de 31,7 kilometri, dintre Slatina și Colonești, ajunse acum la stadiul de 70% progres fizic:
- Au fost finalizate lucrările de execuție pentru 31/32 structuri (poduri și pasaje);
- Se execută lucrări de racordare a structurilor cu terasamentul și calea de rulare;
- Se execută lucrări de umpluturi necesare terasamentelor, lucrări realizate în proporție de 85%;
- Se execută lucrări de săpături pentru terasamente, lucrări realizate în proporție de 90% și continuă acestea pe ultimul sector de la km 58;
- Continuă execuția lucrărilor de realizare a șanțurilor, rigolelor și elementelor de colectare și evacuare a apelor pluviale;
- Au fost realizați 20/30 km din umplutura de balast la cota superioară;
- Sunt în curs de finalizare spațiile de servicii, lucrări realizate în proporție de 95%, lucrându-se acum la ultimele finisaje;
- Au fost finalizate lucrările de relocare a utilităților;
- Se execută lucrări la sistemul ITS și la iluminatul public de pe traseul drumului expres
Scrioșteanu susține că lotul inspectat va fi dat în folosință în 2023, înainte de termenul contractual – care prevede finalizarea șantierului în 2024.
Pe de altă parte, există o problemă în traseu care n-a fost lămurită de oficialul de la Transporturi. Întreaga lungime de 31,7 kilometri a lotului ar putea fi dată în folosință doar dacă s-ar amenaja o bretea pentru descărcarea temporară a traficului la Colonești, acolo unde s-ar face din nou legătura cu DN65. Imaginile postate de Scrioșteanu nu arată un astfel de șantier în teren.
În aceste condiții, ieșirea temporară din DEx s-ar putea realiza prin singurul nod rutier deja construit, cel de la Negreni. Astfel, într-un scenariu pesimist, la final de 2023 s-ar putea deschide traficul doar de la Valea Mare (Slatina Est) la Negreni (circa 16 km), iar restul de circa 15 km până la Colonești ar rămâne necirculabili până când și Tronsonul 4 va fi gata de inaugurare.
Citește și: Energia verde, calea complexă către independenţa energetică a Europei faţă de Rusia
COMMENTS