Noul instrument AI al Meta poate analiza mai ușor fotografiile pentru cercetători

Noul instrument AI al Meta poate analiza mai ușor fotografiile pentru cercetători

Anunțul vine în contextul în care gigantul rețelei Meta își îndreaptă din ce în ce mai mult atenția spre încorporarea funcțiilor de inteligentă artificială pe platformele sale precum Instagram, Facebook, Messenger și WhatsApp, renunțând treptat la crearea unui Metaverse bazat pe realitatea virtuală.

Editarea fotografiilor, analizarea înregistrărilor de supraveghere și înțelegerea părților unei celule. Aceste sarcini au un lucru în comun: trebuie să puteți identifica și separa diferite obiecte dintr-o imagine. În mod tradițional, cercetătorii au trebuit să înceapă de la zero de fiecare dată când doresc să analizeze o nouă parte a unei imagini. Meta își propune să schimbe acest proces laborios prin a fi un punct unic pentru cercetători și dezvoltatori web care lucrează la astfel de probleme.

Miercuri, compania a lansat un model AI, numit „Segment Anything Model” sau „SAM”, prin intermediul căruia utilizatorii pot face ,,tăieturi” sau segmente ale oricărui element dintr-o imagine, făcând clic pe un punct sau desenând o casetă în jurul obiectului. Instrumentul poate fi utilizat în scopuri de cercetare, pentru editare creative. Compania tech a lansat instrumentul bazat pe browser către public și a făcut și modelul său de viziune computerizată open source, pe care susține că este instruit pe ,,cea mai mare bază de date de segmentare” a 1,1 miliarde de măști de segmentare („măști” sunt diferite părți ale unei imagini) și 11 milioane de imagini licențiate de la o mare companie foto.

Tehnologiile de recunoaștere a obiectelor există de ani de zile și sunt deja integrate în diverse dispozitive, cum ar fi camerele de supraveghere și dronele. De exemplu, magazinele Amazon folosesc recunoașterea obiectelor pentru a detecta produsele pe care le puneți în coșul de cumpărături, iar vehiculele autonome o utilizează pentru a percepe mediul înconjurător. Start-up-uri contemporane precum Runway și-au comercializat abilitatea de a utiliza inteligența artificială pentru a detecta și selecta diferite obiecte într-o imagine pentru utilizatorii lor creativi. Pe măsură ce au apărut chatbot-urile AI generative, obiectivul cercetătorilor AI de la Meta a fost de a combina progresele în modelele de bază AI cu domeniul tehnologiilor de viziune artificială.

„Nu aș spune că aceasta este o nouă zonă de tehnologie. Segmentarea obiectelor există deja, deci nu aș spune că aceasta este o nouă capacitate. În mod fundamental, cred că abordarea lor de a utiliza modele de bază este nouă și dimensiunea setului de date pe care îl antrenează ar putea fi inedită”, spune Paul Powers, CEO și fondator al Physna, un motor de căutare pentru obiecte 3D.

Meta speră ca prin lansarea acestor instrumente, îi va încuraja pe utilizatori să construiască modele mai specifice pentru utilizări în domenii precum biologia și agricultura.

Anunțul vine simultan cu rapoartele conform cărora Meta planifică să utilizeze AI generativ pentru reclame pe Instagram și Facebook. Fără a dori să piardă din explozia din  jurul AI, la sfârșitul lunii februarie, CEO-ul Mark Zuckerberg a anunțat că va crea o nouă echipă de produs concentrată exclusiv pe construirea de instrumente AI generative precum a personajelor artificiale, filtre Instagram și funcții de chat în WhatsApp și Instagram. Se pare că Zuckerberg își petrece cea mai mare parte a timpului cu noua echipă AI.

Citește și: Cum folosim ChatGPT într-un mod sigur : Implicațiile legale

COMMENTS

DISQUS: 0