Șefii îi instruiesc pe angajați să devină influenceri, după ce au descurajat mult timp postările pe rețelele de socializare despre munca lor

Șefii îi instruiesc pe angajați să devină influenceri, după ce au descurajat mult timp postările pe rețelele de socializare despre munca lor

De ani de zile, companiile au stabilit politici și reguli de utilizare a rețelelor sociale cu privire la ceea ce angajații lor puteau și nu puteau să spună online, amintindu-le că prezența lor pe rețelele sociale ar trebui să fie separată de cea a angajatorului. Dar odată cu faptul că TikTok a devenit LinkedIn-ul generației Z – platforma preferată pentru mulți tineri angajați pentru a-și împărtăși viața personală și profesională – din ce în ce mai multe companii, inclusiv Cisco Systems, Ericsson și United Airlines, recrutează angajații pentru a acționa ca influenceri corporativi interni.

În acest fel, speră să pună o față autentică pe companie – oferind o vedere din interior care depășește punctele de pe un panou de locuri de muncă – în timp ce asumă riscul că unii angajați ar putea simți o povară de a lucra gratuit în domeniul relațiilor publice sau de a posta plângeri legate de presupusele nedreptăți la locul de muncă.

Este o chestiune de echilibru, spune Neil Costa, fondatorul companiei de publicitate în recrutare HireClix, care ajută companiile să promoveze posturile de muncă și să ajungă la persoanele care caută un loc de muncă. El spune că, în special în domeniul sănătății și al serviciilor financiare, companiile trebuie să se asigure că angajații nu dezvăluie secrete comerciale sau încalcă reglementările, de exemplu.

Cu toate acestea, experții în recrutare spun că, construirea de influenceri interni este o strategie inteligentă într-un moment în care companiile sunt provocate să-și spună povestea în mod autentic. ,,Zilele în care CEO-ul făcea un videoclip de trei până la cinci minute despre cât de minunat este să lucrezi acolo au trecut”, spune Costa.

Strategia functioneaza numai în cazul companiilor cu o cultura puternică, spune Rita Men, profesor la Universitatea din Florida care studiază susținerea angajaților, comunicările corporative și tehnologiile emergente. ,,Dacă o companie are o cultura foarte proasta, este greu pentru ei să se aștepte ca angajații sa fie susținători puternici”, spune ea.

57% dintre cei care se află în căutarea unui nou loc de munca folosesc social pentru a le găsi, conform site-ului de locuri de munca Zippia. Hashtag-ul #corporatetiktok, folosit de creatorii care împărtașesc sfaturi de cariera și clipuri video despre locurile lor de munca, are peste 3 miliarde de vizualizari, conform TikTok, in timp ce hashtag-ul #worktok are 1,4 miliarde de vizualizari.

Pe LinkedIn, Cisco le oferă antrenament angajaților săi pentru a acționa ca influenceri de talente, oferindu-le îndrumări, de exemplu, despre cum să-și folosească profilurile LinkedIn pentru a atrage candidați. Astfel de postări create de angajați sunt ,,mult mai bune decât orice conținut pe care l-am putea crea din punctul de vedere al branding-ului”, spune directorul executiv pentru resurse umane, Kelly Jones, care, uneori, permite angajaților să preia contul de social media al companiei pentru o zi. ,,Nu este un conținut generat de corporație”.

United Airlines a creat o echipă internă de aproximativ 50 de influenceri de social media, conform Chicago Tribune în 2020. Compania aeriană a apelat la angajați de la însoțitori de zbor la manipulanți de bagaje pentru a distribui mesaje online despre locurile lor de muncă și a folosit o platformă care oferă angajaților postări preaprobate și recomandate pentru a fi distribuite, conform Tribune. ,,Nu putem face nimic în legătură cu faptul că angajații noștri sunt influenceri discreți”, a scris compania pe TikTok în februarie.

Pentru Ericsson, directoarea de social media si advocacy Anita Veszeli spune că, compania a creat mai întai clasamente care urmăreau cele mai bune postări pe rețelele de socializare realizate și postate de angajați. Dar asta a devenit prea „spammy”, spune Veszeli: angajații au supraîncărcat prin „like-uri” reciproce, chiar si recrutand prieteni și familia pentru a le da „like”, si au devenit prea repetitivi în tipurile de postari pe care le-au împărtașit. În schimb, echipa sa a instruit angajații cu privire la subiecte cum ar fi cum sa caștige urmaritori și să înceapă să creeze videoclipuri.

La Ericsson, Veszeli spune că a creat și o „platformă de advocacy pentru angajați” pentru a-i ajuta să găsească idei din industrie, să găsească conținut Ericsson pe care îl pot împărtăși sau să trimită postări pe care compania le poate aproba pentru ca colegii lor să le împărtășească pe conturile proprii.

Pentru a fi eficient, conținutul generat de angajați nu ar trebui să fie în mod flagrant promovator, spune Veszeli, cum ar fi includerea de imagini de profil acoperite cu logouri corporative. Când lucrătorii împărtășesc echilibrul lor dintre viața profesională și personală printr-un vlog dintr-o zi din viața lor, ,,este o oportunitate câștigată pentru noi”, spune ea.

Platformele cu conținut pregătit pentru postare, construite de echipele de comunicare, sunt comune, spune Men de la Universitatea din Florida, dar ar trebui să fie doar un punct de plecare. Dacă angajații postează mereu aceleași mesaje, utilizatorii de social media vor deveni imuni la mesaj, spune ea.

Între timp, angajatorii trebuie să se asigure că angajații nu dezvăluie informații financiare sau operațiuni de securitate ale companiei, spune Costa de la HireClix.

Potrivit lui Costa, companiile mai au un risc atunci când angajații lor devin atât de populari încât încep să obțină suficiente parteneriate plătite, iar crearea de conținut devine o activitate cu normă întreagă. ,,Sau, vor fi angajați de către o altă companie care este în aceeași industrie?”

Cu toate acestea, companiile nu trebuie să încerce să controleze prea mult ceea ce spun angajații lor online, spune Men de la Universitatea din Florida, deoarece există riscul de a semăna neîncrederea.

Citește și: În ce domenii au crescut salariile în 2023 și unde mai sunt așteptate măriri

COMMENTS

DISQUS: 0